بررسی جامع بازی The First Berserker Khazan

مقدمه
بازی The First Berserker Khazan یک بازی نقشآفرینی اکشن هاردکور است که در دنیای Dungeon Fighter Online جریان دارد و توسط استودیو Neople توسعه یافته و شرکت Nexon آن را منتشر کرده است. این بازی با ترکیبی از عناصر ژانرهای Souls-like، Hack and Slash و اکشن-ماجراجویی، تجربهای چالشبرانگیز و جذاب را برای بازیکنان رقم میزند. داستان بازی حول محور انتقام میچرخد و شخصیت اصلی آن، خازان، در پی اعاده حیثیت و مجازات کسانی است که به او خیانت کردهاند. ماهیت “هاردکور” و برچسب “Souls-like” که به طور مداوم در مورد این بازی به کار میرود، نشان میدهد که مخاطبان هدف آن بازیکنانی هستند که از تجربیات گیمپلی چالشبرانگیز لذت میبرند و انتظار سطح معینی از پیچیدگی در مکانیکها و مواجهات با دشمنان را دارند. علاوه بر این، ارتباط با دنیای شناخته شده DNF میتواند پایگاه طرفداران از پیش موجودی را جذب کند، اما در عین حال نیازمند توجه دقیق به جزئیات داستانی است تا هم برای تازهواردان و هم برای طرفداران قدیمی جذاب باشد.
اصول اولیه بازی
- ژانر: بازی The First Berserker Khazan در دستهبندیهای مختلفی قرار میگیرد، از جمله بازی نقشآفرینی اکشن، بازی ماجراجویی و بازی مبارزهای. با این حال، ژانرهای اصلی و برجسته آن Souls-like، Hack and Slash، نقشآفرینی اکشن و اکشن-ماجراجویی هستند. برخی منابع به طور محدود به ژانرهای رمان تصویری و مسابقهای نیز اشاره کردهاند که احتمالاً اشتباه در دستهبندی یا اشاره به عناصر بسیار جزئی بازی است. ترکیب درخشان ژانرهای Souls-like و Hack and Slash به عنوان ویژگی کلیدی آن شناخته میشود.
- پلتفرمها: The First Berserker Khazan برای پلتفرمهای پلیاستیشن 5، ایکسباکس سری ایکس و سری اس، GeForce Now و مایکروسافت ویندوز عرضه شده است. به طور خاص، این بازی برای استیم (PC)، پلیاستیشن 5 و ایکسباکس سری ایکس/اس در دسترس است. اشاره به ایکسباکس وان و پلیاستیشن 4 احتمالاً اشتباه یا اشاره به دنیای DNF به طور کلی است. در دسترس بودن بازی بر روی تمامی کنسولهای نسل حاضر و PC نشاندهنده هدفگذاری بازار گستردهای است. اشاره به GeForce Now نیز دسترسی از طریق سرویسهای گیمینگ ابری را نشان میدهد.
- تاریخ انتشار: تاریخ انتشار رسمی بازی 27 مارس 2025 بوده است. نسخه Deluxe بازی امکان دسترسی زودهنگام 72 ساعته را از 24 مارس 2025 فراهم کرده بود. انتشار همزمان در سطح جهانی برای تمامی پلتفرمهای اصلی نشان از یک استراتژی هماهنگ برای عرضه بازی دارد. دسترسی زودهنگام برای خریداران نسخه Deluxe نیز تاکتیکی رایج برای پاداش دادن به خریداران اولیه و ایجاد هیجان اولیه است.
- توسعهدهنده و ناشر: توسعهدهنده بازی استودیو Neople است که بیشتر برای ساخت مجموعه Dungeon Fighter Online شناخته میشود. ناشر بازی نیز شرکت Nexon و Nexon America Inc. است. سابقه Neople در ساخت مجموعه DNF نشاندهنده درک عمیق آنها از دنیای بازی و انتظارات طرفداران است. این میتواند هم نقطه قوت و هم منبع فشار برای ارائه تجربهای اصیل باشد. Nexon نیز ناشری شناخته شده با تجربه در ژانر نقشآفرینی اکشن است که نشاندهنده سطح مشخصی از کیفیت تولید و پشتیبانی بازاریابی برای بازی است.
جهان و جنگجو
- خلاصه داستان: داستان بازی در سال 89 امپراتوری Pell Los رخ میدهد. ژنرال بزرگ خازان که زمانی قهرمانی بود که امپراتوری را از دست اژدهای ترسناک Berserk نجات داده بود، به دلیل حسادت اطرافیانش به خیانت متهم و به کوههای برفی تبعید میشود. او به ناحق به عنوان خائن شناخته شده، به طرز بیرحمانهای شکنجه شده و با تاندونهای بریده شده در هر دو بازو تبعید میشود. خازان پس از فرار از مرگ در کوههای برفی، سفری طولانی برای انتقام آغاز میکند. او که تشنه انتقام است، با Blade Phantom، شبحی از دنیای Netherworld که به دنبال ظرفی قدرتمند برای روح خود است، روبرو میشود. آنها پس از یک رویارویی پرتنش، به دلیل منافع مشترک، متحد شده و سفر خود را آغاز میکنند. داستان بازی 800 سال قبل از وقایع Dungeon Fighter Online رخ میدهد. روایت کلاسیک انتقام، انگیزهای قوی و قابل درک برای بازیکن فراهم میکند. ادغام با Blade Phantom عنصری ماوراءالطبیعی را به داستان اضافه میکند که احتمالاً بر گیمپلی و تواناییهای شخصیت تأثیر میگذارد. قرار گرفتن داستان در دوره پیش از وقایع DNF نیز امکان بررسی داستان آن جهان را از منظری متفاوت فراهم میکند.
- داستان و محیط بازی: بازی در قاره آراد و در دنیای DNF جریان دارد. این دنیا شامل جادوگران، اژدهایان، اژدهایان خزنده، هیولاهای یتی و حاکمی از دنیای زیرین است. بازی به اوج امپراتوری Pell Los میپردازد. “سندرم خازان” در DNF از خود خازان نشأت میگیرد. به نظر میرسد دنیای DNF غنی و متنوع است و طیف گستردهای از محیطها و انواع دشمنان بالقوه را ارائه میدهد. تمرکز بر سقوط امپراتوری Pell Los و منشأ سندرم خازان عمق بیشتری به داستان بازی میبخشد.
- شخصیتهای اصلی:
- خازان: شخصیت اصلی بازی، ژنرال مشهوری که به خیانت متهم شده و انگیزه او انتقام است. صداپیشگی این شخصیت را بن استار بر عهده دارد.
- Blade Phantom: شبحی جنگجو از دنیای Netherworld که با خازان ادغام شده و به او قدرت میبخشد. صداپیشه این شخصیت الکس براکدورف است.
- اوزما: دوست و همرزم خازان که او نیز از اعتبار ساقط میشود و بعدها نقش پیچیدهتری در داستان ایفا میکند.
- دیگر شخصیتهای فرعی شامل Quimuk، Oksana، Duimuk، Daphrona، Danjin، Qazumaka و Bellerian هستند. همچنین به پرنسس ایلینا و ریس در داستان اشاره شده است. پویایی بین خازان و Blade Phantom، که به عنوان یک موتیف “شیطان درونی” شناخته میشود، پتانسیل توسعه شخصیت جالب و مکانیکهای گیمپلی منحصربهفرد را نشان میدهد. رابطه پیچیده با اوزما نیز به لایههای عمیقتر داستانی فراتر از یک طرح انتقام ساده اشاره دارد. به نظر میرسد شخصیتهای فرعی خدمات و تعاملات مختلفی را در دنیای بازی ارائه میدهند.
آهنگری شده در نبرد: مکانیکهای گیمپلی
- سیستم مبارزه: بازی The First Berserker Khazan یک بازی نقشآفرینی اکشن هاردکور با تمرکز بر مبارزات مبتنی بر مهارت است. مبارزات بازی سریع و غریزی هستند. بازی بر دفاع دقیق (Parry با نامهای “Brink Guard” یا “Reflection”)، جاخالی دادن و دفاع کردن تأکید دارد. دفاعهای دقیق موفقیتآمیز (Perfect Parry) نوار استقامت دشمن را به شدت کاهش میدهد. سه نوع سلاح در بازی وجود دارد: شمشیر و تبر دوگانه (سریع و متعادل)، شمشیر بزرگ (کند، قدرتمند و دفاعی) و نیزه (برد بلند و ضربات ترکیبی چندگانه). هر سلاح دارای مجموعهای از حرکات و درخت مهارتهای منحصربهفرد است. یک نوار Spirit در طول مبارزه پر میشود و برای اجرای حرکات و مهارتهای ویژه استفاده میشود. مکانیک خستگی (Exhaustion) نیز وجود دارد که با کاهش نوار استقامت دشمن، او را به حالت خسته در میآورد. دشمنان با ویژگی Fortitude نیازمند کاهش این ویژگی به جای استقامت هستند. حملات Brutal برای وارد کردن آسیب زیاد به دشمنان گیج شده نیز در بازی وجود دارد. به نظر میرسد سیستم مبارزه ترکیبی عمیق از عناصر بازیهای نقشآفرینی اکشن و Souls-like موفق است که بر اجرای ماهرانه و استفاده استراتژیک از منابع تأکید دارد. تنوع سلاح و درختهای مهارت امکان شخصیسازی گستردهای را فراهم میکند. مکانیک خستگی نیز لایه دیگری به استراتژی مبارزه اضافه میکند.
- پیشرفت شخصیت: پیشرفت شخصیت در بازی از طریق ارتقاء آمار (Vitality، Endurance، Strength، Willpower، Proficiency) با استفاده از Lacrima به دست آمده از شکست دادن دشمنان انجام میشود. Lacrima پس از مرگ از دست میرود اما قابل بازیابی است. درختهای مهارت جداگانه برای هر نوع سلاح و یک درخت مهارت مشترک برای تواناییهای جهانی نیز وجود دارد. مهارتها را میتوان آزادانه بازنشانی کرد. پیشرفت تجهیزات از طریق سلاحها، زرهها و لوازم جانبی با ویژگیهای مختلف و پاداشهای مجموعهای انجام میشود. سیستم ساخت و ساز برای ایجاد مجموعههای تجهیزات خاص نیز وجود دارد. تجهیزات قابل ارتقاء و تقویت هستند. قابلیت تغییر ظاهر تجهیزات (Transmog) در حالت New Game+ در دسترس است. امتیازهای Vengeance که با تکمیل ماموریتها به دست میآیند، میتوانند برای افزایش قدرتهای کلی شخصیت استفاده شوند. تواناییهای Phantom با استفاده از Ghost Relics باز میشوند و ارتقا مییابند. Spirit of Advocacy (احضار ارواح) میتواند در مبارزه کمک کند. یک دستاورد برای به پایان رساندن بازی بدون استفاده از احضار ارواح نیز وجود دارد. سیستم پیشرفت بازی راههای متعددی برای رشد شخصیت ارائه میدهد و به بازیکنان امکان میدهد تا از طریق آمار، مهارتها و تجهیزات، ساختار دلخواه خود را ایجاد کنند. گنجاندن سیستم ساخت و ساز و پاداشهای مجموعهای، آزمایش و انتخاب استراتژیک تجهیزات را تشویق میکند. امتیازهای Vengeance و تواناییهای Phantom لایههای بیشتری از شخصیسازی را اضافه میکنند. گزینه احضار ارواح ویژگی دسترسیپذیری را فراهم میکند، در حالی که دستاورد عدم استفاده از آنها، بازیکنان هاردکور را هدف قرار میدهد.
- ویژگیهای منحصربهفرد: فرم Phantom: خازان میتواند برای مدت محدودی به یک Phantom قدرتمند تبدیل شود. مبارزات با باسها تمرکز ویژهای دارند و نیازمند تفکر استراتژیک و یادگیری الگوهای حمله هستند. مردن در مقابل باسها Lacrima و XP مهارت میدهد. چالشهای باسها XP و امتیاز مهارت پاداش میدهند. ساختار بازی مبتنی بر ماموریت است و یک منطقه مرکزی به نام The Crevice برای سفر سریع و دسترسی به NPCها وجود دارد. آیتمهای کلکسیونی مانند Soulstones و Danjin’s Jars پاداش میدهند. Jarlings مشابه Kodama در Nioh هستند. Training Grounds در The Crevice در دسترس است. حالتهای New Game+ و NG++ با افزایش سختی، سطوح جدید تجهیزات (Epic، Legendary)، تغییر ظاهر، ارتقاءهای جدید درخت مهارت و تجهیزات Lantern ترکیبی وجود دارد. تنظیم سختی بعد از اولین باس امکانپذیر است (حالت آسان در دسترس است). فرم Phantom یک مکانیک افزایش قدرت موقت را اضافه میکند. تمرکز بر مبارزات چالشبرانگیز با باسها با پیشرفت داخلی حتی پس از شکست، یک انتخاب طراحی قابل توجه است. ساختار مبتنی بر ماموریت با یک مرکز مرکزی یادآور بازیهایی مانند Nioh و Demon’s Souls است. گنجاندن آیتمهای کلکسیونی و حالتهای New Game+ قابلیت تکرار بازی را افزایش میدهد. سختی قابل تنظیم هدف از دسترسپذیرتر کردن بازی را دارد.
حکم انتقادی: نقدها و امتیازات بازی The First Berserker Khazan
- امتیازات تجمیعی:
- MetaCritic: 83 از 100 بر اساس 30 نقد.
- OpenCritic: 84 از 100 بر اساس 6 نقد.
- امتیازات نقدهای انفرادی:
- GamingTrend: 100/100.
- Wccftech: 90/100.
- Combo Infinito: 90/100.
- IGN: 8/10.
- PC Gamer: 80/100.
- Fextralife: 9/10.
- Game Rant: 8/10.
- GameSpot: 8/10.
- Hardcore Gamer: 3.5/5.
- ComingSoon.net: 8.5/10.
- Digital Trends: 3.5/5.
- INVEN (کرهای): 8.5/10.
- Loot Level Chill: 9/10.
- MonsterVine: 3.5/5.
- RPGamer: 4/5.
- Rock, Paper, Shotgun: بدون امتیاز.
- The Outerhaven Productions: 5/5.
- TheSixthAxis: 8/10.
- Thumb Wars: 4/5.
- XboxEra: 8.7/10.
- Cerealkillerz (آلمانی): 7.5/10.
- Final Weapon: 4/5.
- GamingBolt: 7/10.
- Hinsusta (آلمانی): 10/10.
- IGN Spain: 7/10.
- PSX Brasil: 80/100.
- RPG Site: 6/10.
- CGMagazine: 9/10.
- Gameblog (فرانسوی): 8/10.
- VDGMs: بدون امتیاز (صداپیشگی “تماشایی” و مبارزات “بسیار رضایتبخش و دقیق” را ذکر میکند).
- Push Square: 6/10 (از “مبارزات درخشان با باسها” اما “داستان ضعیف و مکانیکهای متناقض و حجیم” یاد میکند).
منبع | امتیاز | تعداد نقدها |
MetaCritic | 83/100 | 30 |
OpenCritic | 84/100 | 6 |
- تعریفهای مکرر:
- سیستم مبارزه عالی و رضایتبخش.
- مبارزات چالشبرانگیز و جذاب با باسها.
- گرافیک و سبک هنری سلشید زیبا.
- شخصیسازی و پیشرفت عمیق شخصیت.
- کنترلهای روان و پاسخگو.
- انتقادات مکرر:
- داستان ضعیف و ناامیدکننده.
- طراحی خطی مراحل در ساعات اولیه بازی.
- مبارزات طولانی و خستهکننده با باسها.
- انواع و جایگذاری تکراری دشمنان (کمانداران و عنکبوتها).
- برخی مکانیکهای ناسازگار یا بیش از حد پیچیده.
- شخصیت اصلی “سطحی” توصیف شده است.
- برخی اوقات اقتباس بیش از حد از عناوین قبلی.
- مدیریت استقامت در ابتدا میتواند چالشبرانگیز باشد.
- نبود اکتشاف قابل توجه.
- جوایز و افتخارات:
- نامزد دریافت جایزه “بهترین بازی اکشن/ماجراجویی” در The Game Awards 2024.
به طور کلی، بازی The First Berserker Khazan نقدهای مثبتی دریافت کرده است و سیستم مبارزه و سبک بصری آن مورد تحسین قرار گرفته است. با این حال، داستان و طراحی مراحل، به ویژه در ابتدای بازی، به نظر میرسد نقاط ضعف آن باشند. سختی بازی، در حالی که برای مخاطبان هدف یک نکته مثبت تلقی میشود، ممکن است برای برخی بازیکنان چالشبرانگیز باشد. نامزدی در The Game Awards نشاندهنده شناخت صنعت از کیفیت بازی است.
صداهای بازیکنان: بازخورد جامعه
بازیکنان در پلتفرمهای Reddit (r/Games، r/soulslikes، r/TheFirstBerserker) و انجمن Steam، احساسات بسیار مثبتی نسبت به سیستم مبارزه و نبردهای باس بازی ابراز کردهاند. مقایسههای مکرری با دیگر عناوین Souls-like مانند Sekiro، Nioh، Dark Souls و Lies of P انجام شده است که اغلب از نظر سیستم مبارزه به نفع Khazan بوده است. برخی بازیکنان بازی را بسیار چالشبرانگیز، حتی در مقایسه با استانداردهای ژانر Souls-like، یافتهاند. نظرات مثبت در مورد گرافیک و سبک هنری بازی رایج است. برخی بازیکنان از سیستم پیشرفت رضایتبخش بازی، حتی پس از شکست در مقابل باسها، قدردانی کردهاند. تعدادی از بازیکنان نگرانیهایی را در مورد طراحی تکراری مراحل یا تنوع محدود دشمنان ابراز کردهاند. نسخه دمو بازی با استقبال خوبی روبرو شد و بسیاری را تشویق به خرید نسخه کامل کرد. دادههای ذخیره شده از نسخه دمو به نسخه کامل منتقل میشود. بازخورد جامعه نیز تا حد زیادی منعکس کننده نقدهای منتقدان است و قدردانی زیادی از گیمپلی اصلی و ارائه بصری بازی وجود دارد. مقایسهها با عناوین Souls-like شناخته شده نشان میدهد که بازی با موفقیت انتظارات آن مخاطبان را برآورده میکند. نسخه دمو نقش مهمی در ایجاد تبلیغات دهان به دهان مثبت داشته است.
یک سفر بصری: بررسی رسانهها
- تریلرها: تریلر تاریخ انتشار که عرضه بازی در 27 مارس 2025 را نشان میدهد. تریلر دسترسی زودهنگام برای بازیکنان نسخه Deluxe. تریلر رسمی عرضه بازی. تریلر رسمی از IGN Fan Fest 2025 که باسها و گیمپلی را برجسته میکند. تریلرهای “Masters of War” و “Fatal Encounters” که بر شخصیتها و مبارزات خاص تمرکز دارند. تریلرهایی که توسط برادران روسو نظارت شدهاند. تنوع تریلرهای منتشر شده قبل و بعد از عرضه بازی نشاندهنده یک استراتژی بازاریابی جامع است. مشارکت برادران روسو سطح بالایی از اعتبار و جذابیت بالقوه برای مخاطبان گستردهتر، به ویژه طرفداران آثار آنها را به همراه دارد.
- تصاویر و هنر مفهومی: گرافیک سهبعدی سلشید چشمگیر که دنیای آراد را با زیباییشناسی انیمهای زنده میکند. هنر مفهومی در کتاب هنری دیجیتال نسخه Deluxe در دسترس است. تصاویر صفحه نمایش که جلوههای بصری کلیدی و نبردهای باس را نشان میدهند در وبسایت رسمی و IGN در دسترس هستند. تأکید مداوم بر گرافیک سلشید و سبک انیمهای نشاندهنده یک عامل تمایز کلیدی برای بازی در بازار شلوغ Souls-like است. در دسترس بودن هنر مفهومی نشان از یک دیدگاه هنری قوی در پس توسعه بازی دارد.
- ویدیوهای گیمپلی: فیلمهای گیمپلی گستردهای در کانالهای YouTube مانند IGN، PlayStation، Xbox و سازندگان محتوای مختلف در دسترس است. 15 دقیقه اول گیمپلی منتشر شده است. گیمپلی که نبردهای باس و مکانیکهای مبارزه را نشان میدهد. فراوانی ویدیوهای گیمپلی به بازیکنان بالقوه امکان میدهد تا قبل از خرید، درک روشنی از مکانیکهای بازی و سبک بصری آن به دست آورند. این شفافیت برای یک ژانر چالشبرانگیز مانند Souls-like میتواند بسیار مهم باشد.
بینشهای رسمی: وبسایت خازان
وبسایت رسمی بازی به آدرس khazan.nexon.com در دسترس است. این وبسایت اطلاعات جامعی در مورد بازی، جزئیات داستان و اطلاعات شخصیتها ارائه میدهد. همچنین شامل آخرین اخبار، یادداشتهای مربوط به بهروزرسانیها و یادداشتهای توسعهدهندگان است. یک گالری رسانهای با ویدیوها، تصاویر صفحه نمایش، تصاویر کلیدی و هنر مفهومی نیز در آن وجود دارد. لینکهایی به رسانههای اجتماعی (توییتر، یوتیوب، دیسکورد) و پلتفرمهای خرید (Steam، PS5، Xbox) نیز در وبسایت موجود است. گزینههای زبان متعددی نیز ارائه شده است. بخشهای مربوط به داستان باسها، ویکی و سوالات متداول نیز در وبسایت وجود دارد. مکانیکهای “پیمان با Blade Phantom” و “فرم Phantom” به تفصیل شرح داده شدهاند. شخصیتهای اصلی مانند خازان، اوزما، Blade Phantom و Quimuk معرفی شدهاند. وبسایت رسمی به عنوان یک مرکز اصلی برای تمامی اطلاعات مربوط به بازی عمل میکند که نشاندهنده یک محصول سازمانیافته و پشتیبانی شده است. محتوای دقیق موجود در آن نشان از تعهد قوی به تعامل با جامعه بازیکنان دارد.
آغاز سفر: راهنمای خرید
- PC (Steam): بازی The First Berserker Khazan از طریق Steam در دسترس است. نسخه Standard با قیمت 59.99 دلار و نسخه Deluxe با قیمت 69.99 دلار شامل مجموعه سلاح و زره قهرمان و کتاب هنری دیجیتال عرضه میشود. امکان ارتقاء به نسخه Deluxe با پرداخت 10.00 دلار نیز وجود دارد. حداقل و حداکثر سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی ذکر شده است. نصب بر روی SSD الزامی است. بازی در وبسایتهای CDKeys و Instant Gaming نیز با تخفیف احتمالی در دسترس است. در دسترس بودن بازی بر روی پلتفرم غالب PC، Steam، نشاندهنده دسترسی آسان برای کاربران PC است. قیمتگذاری و محتوای نسخههای مختلف، گزینههایی را برای بودجهها و سطوح علاقه متفاوت فراهم میکند. ذکر سیستم مورد نیاز برای کاربران PC حیاتی است. در دسترس بودن بازی در فروشگاههای شخص ثالث ممکن است قیمتهای رقابتیتری را ارائه دهد.
- PlayStation 5: بازی The First Berserker Khazan از طریق PlayStation Store در دسترس است. نسخه Standard با قیمت 59.99 دلار و نسخه Deluxe با قیمت 69.99 دلار عرضه میشود. نسخههای فیزیکی نیز در خردهفروشانی مانند Amazon، Best Buy و GameStop در دسترس هستند. نسخه دمو نیز در PlayStation Store در دسترس است. بازی از ویژگیهای DualSense (لرزش، جلوههای ماشه) و بهبودهای PS5 Pro پشتیبانی میکند. در دسترس بودن بازی به صورت دیجیتالی و فیزیکی بر روی PS5، سلیقههای مختلف مصرفکنندگان را پوشش میدهد. پشتیبانی از ویژگیهای DualSense تجربه غوطهوری را افزایش میدهد. در دسترس بودن نسخه دمو به بازیکنان امکان میدهد قبل از خرید، بازی را امتحان کنند.
- Xbox Series X|S: بازی The First Berserker Khazan از طریق Xbox Marketplace در دسترس است. نسخه Standard با قیمت 59.99 دلار و نسخه Deluxe با قیمت 69.99 دلار عرضه میشود. امکان ارتقاء به نسخه Deluxe با پرداخت 10.00 دلار نیز وجود دارد. نسخههای فیزیکی نیز در خردهفروشانی مانند Amazon، Best Buy و GameStop در دسترس هستند. نسخه دمو نیز در Xbox Marketplace در دسترس است. بازی برای Xbox Series X|S بهینه شده و از ویژگیهایی مانند 4K Ultra HD، Ray Tracing و نرخ فریم 60+ پشتیبانی میکند. امکان بازی از طریق Cloud با Xbox Game Pass Ultimate نیز وجود دارد (خرید بازی الزامی است). توجه: 1 به اشتباه عرضه بازی در روز اول Game Pass را ذکر میکند. مشابه پلیاستیشن 5، بازی هم به صورت دیجیتالی و هم فیزیکی بر روی Xbox Series X|S در دسترس است. ویژگیهای بهینهسازی شده عملکرد بازی را بر روی این کنسولها برجسته میکند. قابلیت بازی از طریق Cloud گزینه دیگری برای دسترسی به بازی ارائه میدهد. اطلاعات نادرست در مورد Game Pass باید مورد توجه قرار گیرد.
نتیجهگیری: دیدگاه یک تحلیلگر
بازی The First Berserker Khazan به عنوان یک بازی نقشآفرینی اکشن هاردکور، تجربهای قابل توجه را در ژانر Souls-like ارائه میدهد. این بازی با سیستم مبارزه عمیق و رضایتبخش، گرافیک سلشید زیبا و پیشرفت گسترده شخصیت، توانسته است نظر مثبت منتقدان و بازیکنان را به خود جلب کند. با این حال، داستان نسبتاً ضعیف و طراحی خطی مراحل در ساعات اولیه بازی ممکن است برای برخی بازیکنان نقطه ضعف محسوب شود. مبارزات چالشبرانگیز با باسها، که به عنوان یکی از نقاط قوت بازی شناخته میشوند، میتوانند برای بازیکنان تازهوارد به این ژانر دلهرهآور باشند، اما سیستم پاداشدهی بازی حتی پس از شکست، انگیزه لازم برای ادامه دادن را فراهم میکند.
ویژگیهای منحصربهفردی مانند فرم Phantom، سیستم ساخت و ساز تجهیزات و حالتهای New Game+ و NG++، عمق و قابلیت تکرار بازی را افزایش میدهند. در دسترس بودن حالت آسان نیز نشان از تلاش توسعهدهندگان برای جذب مخاطبان گستردهتر دارد. ارتباط با دنیای غنی Dungeon Fighter Online میتواند برای طرفداران این مجموعه جذاب باشد و در عین حال، داستان بازی به گونهای طراحی شده است که برای بازیکنان جدید نیز قابل فهم باشد.
با در نظر گرفتن تمامی جوانب، بازی The First Berserker Khazan یک بازی ارزشمند برای طرفداران ژانر Souls-like و علاقهمندان به بازیهای اکشن نقشآفرینی چالشبرانگیز است. علیرغم برخی انتقادات جزئی، نقاط قوت بازی، به ویژه سیستم مبارزه و سبک بصری آن، تجربهای لذتبخش و به یاد ماندنی را رقم میزند. نامزدی برای دریافت جایزه در The Game Awards 2024 نیز گواه کیفیت و نوآوری این عنوان است. برای تجربه این بازی پیشنهاد میکنیم از دی ان اس های رپید استفاده کنید.